Wednesday, November 14, 2018

BBM3410/18: Ibu Atau Mami

Assalamualaikum semua...apa khabar...

hari ni aku nak cerita sikit pasal panggilan aku kepada ibu tercinta.. dalam keluarga kecilku...aku seorang je panggil mak aku tu ibu yang lain semua panggil mami..aku mula panggil mak aku tu ibu sejak umur 5 tahun dan sampai la sekarang..tak boleh ubah...tu lah masalahnya aku..

waktu kecil-kecil dulu..adik beradik aku ni suka mengusik..cakap aku ni anak buangan la, anak jumpa tepi pokok pisang la, anak tong sampah la.. macam-macam la....apa motif dia.. aku pon tak tahu...nak sakitkan hati aku la tu...urmmm...tak kisah pon..hahaha...

tapi bila ibu bercakap dengan aku dia akan bahasakan diri dia mami dan tak kan pernah sekali tertukar jadi ibu..hehe..sebab dia ajar anak-anak dia panggil mami bukan ibu..aku je pandai-pandai tukar..

sampai ibu pun pernah cakap ..yin boleh tak panggil mami...yin sorang je pelik... kenapa tak boleh tukar panggil mami..?? aku gelak je kalau ibu tanya soalan macam ni..

sebab..................

aku sebenarnya bukan tak boleh... tapi aku dah janggal dengan panggilan tu...dan aku lebih suka panggilan ibu..sebab aku rasa panggilan ibu ni dia lembut dan bahagia je dengar...tapi bukanlah maksud aku panggilan mami ni keras..tapi bunyinya lebih tegas...hehehe...


korang panggil ape??





                                              ni gambar raya tahun 2012 kat umah nenek


                             acah wanita melayu terakhir dan sudut yang paling aku suka kat umah nenek

bila tengok balik gambar-gambar dulu ni...nak je aku terjun kolam dengan persoalan kenapa lah aku rasa aku ni entah apa-apa je...



baiklah itulah dulu..jumpa lagi...assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: FacebookKu FacebookMu Jua

Haiii assalammualaikum,,, apa khabar semua,,, baik lama dah rasa tak kemaskini blog ini apa-apa pon kali ni ade tugasan baru pula, , tau tak...